یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شانزدهمین شماره فصل نامه تخصصی شعر گوهران به احمد رضا احمدی شاعر پرآوازه اختصاص یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین ابتدا یادداشتی از احمد رضا احمدی باعنوان «اصلا شعر به چه درد می خورد؟» آمده است و در  ادامه نوشته‌ای از احمدی با عنوان «از احمد رضا احمدی به احمد رضا احمدی» آمده است که روایت خود احمدی از فراز و فرود زندگی ادبی‌اش است که چه در تنظیم  و فرم کار و چه در محتوی بسیار خواندنی و لذت بخش است.

گفت وگوی عنایت سمیعی و محسن فرجی با احمدی ازدیگر مطالب خواندنی این شماره است که در ادامه به چهار شعر منتشر نشده از وی ختم می شود.

نوشته‌ای از زنده یاد منوچهر آتشی باعنوان «شاعر بیرون جسته از بطن جنجال‌ها»، انتخاب و ترجمه برخی از  اشعار احمدی از سوی احمد محیط از دیگر مطالب این شماره است.

طرح های اردشیر محصص، امیر نادری، بزرگمهر حسین پور، علی خسروی، حسین صافی، از احمد رضا احمدی، نوشته هایی ازبابک احمدی،م. به آذین، شمس لنگرودی، مسعود کیمیایی،آیدین آغداشلو، یدالله رویایی، شاپور جور کش، محمد علی سپانلو، تورج رهنما، سیدعلی صالحی، عنایت سمیعی، داریوش دولتشاهی، سعید ابراهیمی‌فر، هوشنگ گلمگانی، هوشنگ کامکار، تورج آرامش، جمشید ارجمند، پرویز دوایی، پگاه احمدی، مهرداد صمدی، هما سیار، محسن عمادی، آرش جودکی، داریوش معمار، علیرضا بهنام، کیمیه ماندا، ناصر صفاریان، جواد طوسی، همچنین نامه‌هایی از احمدی به ابراهیم گلستان، فروغ فرخزاد، بهمن محصص، پرویز دوایی، و نیز نامه‌های برخی از شاعران و نویسندگان چون محمود کیانوش و ابراهیم گلستان و به احمدی که دست خط آنها هم در صفحه گراور شده است؛ به چشم می‌خورد.

انتشار مصاحبه احمدی با زنده یاد پرویز یاحقی ونمونه‌ای از نثر و دست نوشته های پراکنده احمدی از دیگر مطالب این شماره به شمار می‌رود.

در کل این شماره همانند دیگر شماره هایی که خانم سعیده آبشناسان (سردبیر نشریه) انتشار داده، پر و پیمان است و خواننده را با فضای فکری و ادبی و حتی علائق و سلایق شخصی احمدی آشنا می‌سازد.

شانزدهمین شماره فصلنامه گوهران در 300 صفحه به همراه عکس‌هایی از دوره‌های مختلف زندگی احمد رضا احمدی به قیمت 3600 تومان بر پیشخوان نشریات قرار گرفته است

کد خبر 37542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز